Tuesday, September 16, 2008

Picasa är min nya GUD!!!!

080916
Kampala

Vi blev kvar en natt till… Som jag skrev igår, inget blir som man tänkt sig.
Vi tog tillfället i akt när vi ändå hade en hyfsad uppkoppling och laddade upp en bråkdel av alla del bilder som vi tagit men inte kunnat få upp på nätet.

Vi tillhör nu förresten också skaran som har blivit frälsta.
Men vår gud heter Picasa…
För er som inte hittat Picasa än kan jag nu vägleda er till lycka.
Google har nämligen en tjänst där man lätt kan lägga upp foton, koppla dem till geografiska platser, skriva bildtexter, redigera mm.
Så från och med nu kommer huvuddelen av våra bilder att postas på;

http://picasaweb.google.com/kina.lundberg/OffTheMapAfrica

Spara länken och kolla in den med jämna mellanrum.

Det var egentligen bara det jag ville säga, vi är nämligen lite stolta över att ha fått upp hela 169 bilder.
(jag satt heeeela dagen igår och jobbade med det, så nu j-lar njuter ni!)
:-)

Jo, just det, en sak till!
Inte nog med att en snabbare lina bjöd på möjlighet till bildvisning för hela världen, vi fick igår höra några välbekanta röster igen!
Tack vare Skype fick vi slänga käft alldeles gratis med både mamma Lena, faster Barbro, kusin Måns och kompis Ludde.
Mamma Lena blev så glad (och chockad) när vi ringde att jag tror mig ha kunnat ana att gråten inte var så långt borta… :-)

Visst är man teknikberoende, men samtidigt, om man slutar ta de vardagliga sakerna hemma för givet så är det helt otroligt vilka möjligheter det finns tack vare internet!

No comments:

Post a Comment